הסרת נגעי עור בלייזר

הסרת נגעי עור בלייזר

 

כרופא אני מוצא עצמי לא אחת מלא השתאות מול אחת היצירות המופלאות ביותר של הטבע – עור גוף האדם. האם ידעתם שהעור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו? זו ככל הנראה הסיבה העיקרית לכך שהטיפול והדאגה לעורנו הם חיוניים, בכל גיל ובכל מצב. אין ספק כי לעור בריא יש לעיתים קרובות זוהר תוסס, צבע טוב ומראה חלק וחסר מומים, בעוד עור לא בריא יכול להראות דהוי, עייף, מקומט או אפילו מבוגר מגילו האמיתי.

כמובן שאף אחד לא רוצה שיהיה לו עור לא בריא, אבל זה יכול להתרחש ממגוון סיבות שונות. זיהוי הסימנים לעור ירוד ונקיטת הצעדים הנדרשים לטיפול בתופעה יכולים לעזור לכם לשפר את בריאות העור הכללית שלכם. בכל הקשור לנגעי עור, הטכנולוגיה (ובעיקר טכנולוגית הלייזר) בהחלט עשויה לסייע במשימה של הסרתם. באיזו טכנולוגיה מדובר, מהם אותם נגעי עור, כיצד הם נגרמים, מה ההבדל בין נגע מולד לנגע שהוא תוצר של אורח חיים לא בריא, ואיך הטכנולוגיה הזו מטפלת בהם? הבה ננסה לענות על כל השאלות הללו, ועוד שאלות נוספות שייתכן ויש לכם.

מהם נגעי עור וכיצד הם נגרמים?

נגע בעור הוא חלק מהעור בעל צמיחה או מראה לא תקינים, בהשוואה לעור סביבו. מצבים רבים עלולים לגרום לסוגים שונים של נגעים בעור. אחד מהם הוא פצעי אקנה, שבדרך כלל מופיעים על הפנים, הצוואר, הכתפיים, החזה והגב העליון. הפצעים מורכבים מגושים שחורים או לבנים, והם יכולים להיות פצעונים קטנים או ציסטות גדולות, עמוקות וכואבות – כל זה תלוי בחומרת האקנה ובמידת הזיהום שהיא גורמת לעור. בכל מקרה, אם האקנה אינה מטופלת כראוי היא עלולה להשאיר צלקות או כתמים על העור ואז אנו זקוקים לטיפול של הסרת נגעי עור בלייזר

נגע נוסף הוא של כתמי גיל, כתמי שמש או כתמי כבד. אלו הם פגמים בעור הקשורים לגיל ולחשיפה לקרינת UV מהשמש. צבעם של אלו נע בין חום בהיר לשחור והם לרוב ממוקמים באזורים החשופים לשמש, במיוחד בידיים, בפנים, בכתפיים, בזרועות, במצח ובראש (במידה, כמובן, ומדובר באדם קירח). 

ישנם גם נגעי עור שהם תוצאה ישירה של אורח חיים לא בריא. לדוגמה, מחקרים הראו מתאם ישיר בין התזונה שלנו למראה ולתחושה של עורנו. כאשר העור שלנו משולל חומרים מזינים, כמו ויטמינים ומינרלים שהוא זקוק להם כדי לתפקד כראוי, הוא מתחיל להישבר.  גורם אחר לעור לא בריא הוא הרגלי היגיינה לקויים. עור לא בריא יכול לנבוע מכך שלא שוטפים את הפנים מדי יום, לא משתמשים בשגרת טיפוח עור נכונה, או ממעיטים להתקלח. 

יש לציין כי יש כמה הרגלים מאוד לא בריאים, שעלולים לגרום לנגעי עור בולטים ולא אסתטיים במיוחד. כולם יודעים שעישון, למשל, רע לגופנו, אך לא רבים מודעים להשפעה ההרסנית שלו על העור. עישון מוביל לקמטים סביב העיניים והפה וליובש מוגזם בעור הפנים. טבק וסיגריות עלולים אפילו לגרום לעור להפוך לבעל צבע לא בריא ולא טבעי. לזאת יש להוסיף חשיפה ממושכת לשמש, שמעבר לנגעי עור מעלה משמעותית גם את הסיכויים לחלות בסרטן העור הקטלני. 

הסרת נגעי עור בלייזר

שימוש בלייזר מסייע להסרתם של נגעי העור השונים. כתמי שמש, לדוגמה, הם האזורים הכהים המופיעים על סוגי עור בהירים יותר בשל הזדקנות וחשיפה לשמש. נגעים אלה אולי אינם מזיקים אך כאשר הם מופיעים על הידיים והפנים הם עלולים לגרום לבעיות בהערכה העצמית ובביטחון. 

איך זה עובד? באמצעות טיפול הסרת נגעי עור בלייזר, הפיגמנט שבתוך הכתם סופג אנרגיה מהאור העז המופק במהלך טיפולי CPL. זה גורם לחימום מקומי, המשבש את מולקולות הפיגמנט מבלי להשפיע על העור הרגיל הסמוך לאזור הפיגמנטציה. כאשר מולקולות החלבון המרכיבות את הפיגמנטים מתפרקות, הן נספגות מחדש על ידי הגוף, וצבע הנקודה משתנה. לאחר מספר טיפולים, האזור הנגוע מתחיל "להשתלב" עם העור שמסביב, והנגע עצמו הופך הרבה פחות מורגש. באופן דומה ניתן להשתמש בטיפולים אלו לשם תיקום פיגמנטציה לא סדירה על העור. 

גם במידה ומדובר בצלקות עמוקות של אקנה, טיפול הסרת נגעי עור בלייזר יכול לסייע. שיטת ה-CPL מעוררת את העור, שבתמורה מייצר קולגן. כך מתוקנות צלקות האקנה הנראות לעין. יש לציין, כמובן, כי הטיפול אינו כואב. לעתים הוא מלווה בתחושת אי-נעימות זמנית. כמו כן, מדובר בטיפול חדשני יחסית בארץ, אשר כבר הוכיח את עצמו כמוצלח ברחבי העולם. לכן אני ממליץ לא להתמהמה ולקבוע תור עוד היום, לפני שהתורים הפנויים יאזלו.

אהבתם? שתפו ברשתות החברתיות.

תגיות

הסרת נגעי עור בלייזר, מהם נגעי עור וכיצד הם נגרמים?

שיחת התייעצות בחינם

נסו אותנו! השאירו מספר טלפון ואחד המוחים שלנו כבר ידאג לחזור אליכם.

פגישת התייעצות חינם

רוצה לדעת עוד? לפרטים נוספים ולקביעת תור, השאירי פרטים ונחזור אלייך בהקדם.

×