דגשים לבילוי בטוח בקיץ בים

בילוי בטוח בקיץ בים

אם נשאל כל אדם ברחוב מהו הבילוי הכי אהוב על הישראלים בקיץ, אין ספק שהתשובה המנצחת היא "ללכת לים". אנו חיים בארץ ים תיכונית שטופת שמש, שבה הקיץ איתנו 8 חודשים בשנה (ואני לא מגזים). שפת הים היא הבילוי האולטימטיבי. הים נגיש לכולם ובחינם, זמין תמיד וגם מקום לא רע לפגוש חברים ומשפחה.

לכל אחד יחסי אהבה עם חוף הים מסיבות שונות. אבל האם אנו שוכחים את הסכנות לבריאות שאנו נחשפים אליהן? חשוב מאוד לשים לב לדגשים לבילוי בטוח בקיץ בים.

קרינת השמש

שמה הנרדף של השמש הוא "חמה". ואכן כשמה כן היא: מקור החום לכדור הארץ. הקרינה המגיעה מהשמש מסוכנת לבני אדם ופוגעת בשכבות העור ובעיניים. הסכנה היא לקבל כוויות מהשמש החזקה ואפילו לחלות בסרטן העור. הנזקים לעורנו הם מצטברים ואינם ניתנים לתיקון טבעי. כתמי גיל וכתמי שמש מצטברים עם השנים וגורמים גם להזדקנות מוקדמת של העור. זכרו – כל שיזוף הוא מזיק. 

אם אתם אחרי טיפול פילינג כימי או עשיתם לא מזמן קעקוע נפלא, השמש היא אויב. העור שלנו רגיש וחשוף לאחר הטיפולים והשמש תזיק לו מאוד. תופעות לוואי של פיגמנטציה הם נזק שקשה לתקן. התרחקות מהשמש היא הדרך לשמור על התוצאות. 

אם כבר נחשפנו לשמש והתמכרנו לשיזוף האסור, חשוב לטפל בנזקים כמה שיותר מהר. באם מדובר בהסרת נגעים או הבהרת והסרת כתמים, אנחנו נשמח לספק ייעוץ מקצועי לגבי כל האופציות. אני מטפל בנזקי השמש באמצעות הסרת נגעי עור בלייזר. זכרו, אם התפתחו נגעי עור , כתמי שמש ופיגמנטציה או כוויות שמש, חשוב מאוד לפנות בהקדם לקבלת טיפול.

הסרת הנגעים היא פשוטה ואיננה כואבת בדרך כלל. הטיפול הוא מהיר ומתבטא בחימום מקומי של הנגע ללא נזק לעור שמסביבו. לאחריו אפשר לחזור מיידית לחיי היומיום. הטיפול יותאם לכל מטופל או מטופלת באופן אישי.

מי ים יכולים להיות בעייתיים לבריאות

כשאנחנו רוצים לשטוף מעלינו את החול, אנו נכנסים לים ומשתכשכים במי המלח הקרירים. לעיתים מי הים מזוהמים במי שופכין שהוזרמו אליו ואפילו זחלי מדוזות שמוצאים את דרכם לעור שלנו. כל אלו גורמים לפריחה וגירויים בעור, אלרגיה, דלקות עיניים ובעיות נשימה. במצב רגיל התופעות האלו יחלפו מעצמן אבל הן בהחלט לא נעימות.

במי הים נמצאים רעלנים ממדוזות. צריבת המדוזה כואבת במיוחד וחשוב להתעדכן בדרכי הטיפול המקומי באתרי קופות החולים, כמו גם על הסכנות והדרכים לבילוי בטוח בקיץ בים.

יוצא דופן הוא ים המלח. דווקא לו מייחסים תכונות בריאותיות מיטיבות למי שסובל מבעיות עור. הבוץ השחור שלו ומי הים שופעים מינרלים, סידן ואשלגן, בור וברזל ועוד. מי המלח בריכוז כל כך גבוה לא מאפשרים חיים כלל ולכן טובים לחיסול נגעי עור.

זיהום זפת

אך לא מזמן חוותה מדינת ישראל את הזיהום הימי הגדול בתולדותיה וחופינו נצבעו בזפת שחורה. הזפת אינה ממיסה במים ובעלי החיים הימיים שמתכסים בה אינם יכולים לנשום ומתים. הסכנה לבני אדם פחותה אבל חשוב לדעת שזפת פולטת אדים רעילים ומי שינשום אותם יחוש ברע.

קבלו כמה טיפים ממי אליכם,  לבילוי בטוח בקיץ בים, תוך שהייה מבוקרת בשמש:

ים זה גם כיף ובריאות

לים גם יתרונות רבים בשמירה על בריאותינו. לאחר שהתגוננו נגד השמש במריחה נדיבה של קרם הגנה נוכל להנות מהאוויר הפתוח וקולות הגלים. כמה דברים קטנים שאולי לא ידעתם על בילוי בטוח בקיץ בים:

אהבתם? שתפו ברשתות החברתיות.

תגיות

בילוי בטוח בקיץ בים, המאמרים שלנו, זיהום זפת, טיפים, מי ים יכולים להיות בעייתיים לבריאות, קרינת השמש

שיחת התייעצות בחינם

נסו אותנו! השאירו מספר טלפון ואחד המוחים שלנו כבר ידאג לחזור אליכם.

פגישת התייעצות חינם

רוצה לדעת עוד? לפרטים נוספים ולקביעת תור, השאירי פרטים ונחזור אלייך בהקדם.

×