הכירו את שיטת הטיפול CPL

איך זה עובד, האם זה בטוח, למי זה מומלץ וכדומה

כשמטופלים מגיעים אלי (וכן תתפלאו לא כולם נשים, יש גם גברים), הם מחפשים פתרון שבעיקר יפטור אותם מנגע העור שממנו הם סובלים, שהפתרון הזה יחזיק מעמד לאורך זמן ולא פחות חשוב – שלא יכאב להם במהלך הטיפול. בשביל כל אותם מטופלים אני מציע את שיטת הטיפול CPL.

מה זה CPL?

Calibrated Pulse Light המשמעות היא קרני אור שפועלות בפולסים מכויילים. ואכן טכנולוגיית CPL מספקת מגוון רחב של אורכי גל לטיפול במספר מצבי עור, כולל הסרת שיער לא רצוי, נגעים בכלי הדם, נגעים פיגמנטיים באפידרמיס, נזקי שמש ואקנה וולגריס.

טיפול בלייזר הוא לכאורה כבר לא נחשב כחדשני. אולם, השימוש בסינון המצב הכפול של CPL וטכנולוגיית הדופק המרובע הם החידושים המרכזיים של הטכנולוגיה הזו, והם אלו המאפשרים הסרת שיער ללא כאבים כמעט. וכאן ההבדל בין הטכנולוגייה הזו ולמערכות הקודמות שעבדו בטכנולוגיית IPL.

יתרון נוסף של מוליך ה- CPL, העובד עם מבחר פילטרים חתוכים, הוא היכולת שלו להציע ספקטרום רחב ויעיל לטיפול בפגמים לא רצויים בשיער ובעור. לדבר הזה יש יתרון נוסף, ברור וחשוב במיוחד והוא שמדובר בזמן השבתה מינימלי של המטופל, וכמובן שעם מעט מאוד תופעות לוואי.

עבור אילו טיפולים מתאימה שיטת הטיפול הזו?

שיטת הטיפול CPL הוכחה קלינית לטיפול יעיל בשיער לא רצוי, אקנה, רוזצאה, ורידים בחוטים, כמו גם טיפול בקמטוטים או בקמטים. היא יעילה גם עבור הסימנים הנראים של נזקי השמש. כשמדובר בטיפולי CPL הרי שהם עדינים ומציעים תוצאות הדרגתיות באופן שמשאיר את העור חלק, משיי וזוהר.

נכון להיום טיפולי CPL נחשבים לתקן הגבוה ביותר לטיפול בהתחדשות העור. אין ספק שהטכנולוגיה הזו מספקת תוצאות דרמטיות למגוון מצבים, בין היתר כתמי גיל, נמשים הנגרמים על ידי השמש, תסמינים של קופרוז ורוזצאה, כתמי לידה, קמטים וקמטוטים, נקבוביות מוגדלות, רפיון בעור, הרמת עפעפיים, טיפול בקמטים מסביב לשפתיים והסרתם של נגעי עור שונים. טיפולי העור באמצעות CPL מסייעים להחזרת המראה הצעיר למטופלים שלי, והיתרון הבולט הוא שמדובר בזמן השבתה קצר ביותר שלהם.

כיצד עובדת הטכנולוגיה בטיפולים השונים?

כתמי גיל, כתמי שמש או כתמי כבד הם פגמים בעור הקשורים לגיל ונגרמים כתוצאה מחשיפה לקרינת UV  מהשמש. צבעם נע בין חום בהיר לשחור והם ממוקמים באזורים החשופים לרוב לשמש, כלומר בעיקר בידיים, בפנים, בכתפיים, בזרועות, וכן גם במצח ובראש אם אתם קרחים. נגעים אלו נגרמים על ידי מספר מוגבר של תאים המייצרים פיגמנט (מלנוציט) בעור, והם מתרחשים כתגובה לחשיפה לטווח ארוך לקרינת UV, והם גם מביאים להזדקנות העור. באמצעות טיפול CPL המלנוציטים סופגים את האנרגיה של דופק האור, והיא הופכת לאנרגיית חום המביאה לקרישת המלנוציטים באופן סלקטיבי. בשלב מאוחר יותר נוצרים תאים חדשים ללא ריכוז גבוה של מלנין והעור למעשה מתחדש.

Telangiectasia  הוא טיפול נוסף המהווה מצב עור שפיר המופיע אצל אנשים בריאים. הגורמים לטלנגיאקטזיה אינם ידועים, אך הסברה שמדובר בגורמים גנטיים, סביבתיים או שילוב שלהם. כדי לטפל בנימים הללו ניתנים שני טיפולים. בראשון, מדובר בשבירת שכבת הדם הקרוש ופתיחה חוזרת של הנימים, וכתוצאה מכך הבאה לזרימת דם חופשית דרך הנימים. התוצאה היא היעלמות הצבע הסגול או האדום. השניה, גירוי שכבת הקולגן לייצור קולגן נוסף, וכתוצאה מכך צמיחת עור עבה יותר שמסתיר את הנימים.

טיפול CPL מטפלים גם באקנה. זו נגרמת כתוצאה מפעילות מוגברת של בלוטות החלב המפרישות יותר חלב, ומביאות לחסימת פתח זקיק השיער. המחסור בחמצן גורם לריבוי מהיר של חיידקי ה- P. Acne החיים בתוך זקיק השערה. ולכן מערכת החיסון מגיבה ומייצרת דלקת אשר גורמת להופעת פצעונים ונגעים העלולים להתפתח לצלקות.

כחלק מתהליך חילוף חומרים באופן שגרתי, חיידקי ה- P. אקנה מייצרים תרכובת אורגנית הנקראת פורפירין. אור בעל ספקטרום רחב בעוצמה גבוהה (במיוחד אור כחול) מפעיל את הפורפירין לשחרור אטומי חמצן בודדים (רדיקלים חופשיים) המחפשים אטומים אחרים להיקשר אליהם, ויוצרים קשרים למולקולות שהם לא אמורים להתחבר אליהם. כך נהרסת הפונקציונליות של המולקולות הללו ונהרסת פעילותו של חיידק ה- P. Acne.

אהבתם? שתפו ברשתות החברתיות.

תגיות

המאמרים שלנו, טיפול עור, טיפולים, שיטת טיפול CPL

שיחת התייעצות בחינם

נסו אותנו! השאירו מספר טלפון ואחד המוחים שלנו כבר ידאג לחזור אליכם.

פגישת התייעצות חינם

רוצה לדעת עוד? לפרטים נוספים ולקביעת תור, השאירי פרטים ונחזור אלייך בהקדם.